sok, paznokcie, pomarańcza, szklanka, dziewczyna, włosy

Pięć porcji to nie tylko liczba posiłków, które powinniśmy spożywać w ciągu dnia. Zalecane przez WHO – Światową Organizację Zdrowia, spożycie 5 porcji warzyw, owoców lub soku w ciągu dnia, wpływa na lepszy stan zdrowia człowieka, ponieważ dostarczamy do organizmu odpowiednią ilość błonnika, witamin i minerałów. A to ma znaczący wpływ na Twoje zdrowie i urodę.

By było kolorowo

Staraj się wzbogacać swoją dietę warzywami i owocami z rożnych grup kolorystycznych.
Nie tylko wyglądają zachęcająco ale wzbogacą dietę o naturalne produkty.
Nie zapominajmy również o sezonowości warzyw i owoców. Każda pora roku jest przepełniona innymi warzywami czy owocami.

5 porcji warzyw

Jak wygląda porcja?

Jedna porcja warzyw i owoców to: od 80 g do 100 g. Wniosek, że dziennie powinniśmy zjadać co najmniej 400 g.
warzywa owoce lub soki

Jedna szklanka soku to jedna porcja?

Faktycznie szklanka świeżo wyciśniętego soku bądź przecieru, czyli około 200 ml jest traktowana jako jedna porcja. Takie soki dają krótkotrwały zastrzyk energii, ponieważ szybko są trawione. Efekt – szybkie uczucie ponownego głodu. Dlatego lepiej sięgać po marchewkę czy banana. Energia jest uwalniana stale, powoli, dzięki czemu dłużej czujemy sytość. Jeżeli chcemy uzupełnić niedobór witaminy C, warto sięgnąć po soki z owoców cytrusowych, które zapewnią całkowite pokrycie dziennego zapotrzebowania na witaminę C.

5 porcji

Jedz owoce i warzywa!

 

5 porcji warzyw, owoców lub soku
Tagi:                    

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij